przebudowa drogi E7

Oglądasz wiadomości wyszukane dla zapytania: przebudowa drogi E7





Temat: Inwestycje drogowe w regionie


Otwarcie "Schetynówki" w Zarzeczu

W Zarzeczu w gminie Wodzisław odbyło się oficjalne otwarcie drogi budowanej w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. To odcinek ponad 1800 metrów, łączący drogę powiatową Piotrkowice-Przyłęczek z drogą gminną Piotrkowice - Strzeszkowice.

Początkowo były plany, aby budowana była ona w ramach RPO. Niestety nie spełniała określonych wymagań - mówi wójt gminy Wodzisław Józef Syska.

Wojewoda świętokrzyski Bożentyna Pałka- Koruba powiedziała, że często te krótkie drogi są ważniejsze od tych remontowanych w miastach, ponieważ faktycznie poprawiają warunki życia.

Tego samego zdania jest Zbigniew Wójcicki - sołtys wsi Zarzecze.

Droga w Zarzeczu kosztowała prawie 700 tysięcy złotych. 50% kosztów finansowała gmina Wodzisław drugie 50 % pokryte zostało w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych.

Jeszcze w tym roku gmina Wodzisław złoży kolejny wniosek na remont drogi w ramach tego samego programu. Będzie to droga łącząca rynek Wodzisławia z drogami powiatowymi i obwodnicą drogi E7 - powiedział Józef Syska - wójt gminy Wodzisław.

link do źródła





Temat: Nowa droga za LG
"(...) połączenie budowanej drogi dla potrzeb obsługi dzielnicy przemysłowej z ulicą Gdyńską będzie możliwe najwcześniej na początku roku 2010 (po przeprowadzonej
w roku 2008 procedurze przetargowej na przebudowę magistrali kolejowej Warszawa – Gdańsk). Natomiast na obszarze przez który przebiegałaby droga prowadząca w stronę Krajewa i dalej do drogi krajowej E7 nie ma planu zagospodarowania przestrzennego,
a w budżecie miasta na rok 2007 taka inwestycja nie jest przewidziana."

takich rzeczy dowiedziałem się z UM






Temat: Tramwajowe nowości

jest to początek krajowej E7.
Nie ma takiego czegoś u nas. Jest międzynarodowa droga E77, która ma również krajowy numer 7. Tyle, ze ona nawet nie zahacza o Nowy Port. Wiedzie z Żukowa przez śródmieście w stronę Elbląga i (za przeproszeniem) Warszawy.

W Nowym Porcie, na terminalu promowym ma swój początek krajowa droga numer 1, jest ona częścią międzynarodowej E75. Wiedzie ona ulicą Rybowłowców, co oznacza, że jej remont jest w gestii GDDKiA, a nie miasta. Choć zapewne tor tramwajowy pod GDDKiA nie podlega. Wychodzi mi na to, że przy przebudowie tej ulicy współpracować będą musiały Miasto i Dyrekcja Dróg Krajowych, a to nie wróży nic dobrego w kwestii terminu wykonania tych prac...



Temat: Nowa obwodnica Mławy [S7]
Jak pojedziecie sobie na dzielnice przemyslowo (LG) za budynkami LG buduja nowa trase tam wlasnie bedzie biegnac nowa dwu-pasmowa E7. Uwazam ze znowu to starczy na jakies 10 lat i bedzie trzeba myslec o przebudowie. Bo niestety miasto sie rozrasta tez w tamta strone, a najwieksze zmiany widac jak sie jedzie w strone LOMI i za przejazdem Mlawa Miasto (powstala ogromna dzielnica) takze nie wiem czy to byl trafiony pomysl. Fakt, faktem napewno to rozladuje w pewnym stopniu ruch w miescie TIRY ktore jezdza do LG nie beda ciely przez srodek miasta tylko bedzie tam zbudowany zjazd do dzielnicy przemyslowej. Tak czy siak problem z komunikacja miejska w mlawie jest. Ilosc i przepustowosc naszych miejskich drog nie przeklada sie na ilosc samochodow (centrum Mlawy)
Czekam na komentarze tego co napisalem
Pozdrawiam




Temat: Obwodnica

po co budować obwodnicę dla dwóch miesięcy,

- chociazby po to by przez te dwa miesiace nie bylo korkow i smrodu na ulicach miasta

"skoro ona i tak nie odciąży ruchu na tej akurat krzyżówce?"

- skad taki wniosek?
- moim zdaniem odciazy chociazby potok tirow jadacych z kierunku olsztyna do wipaszu. Na pierwszym rondzie im. "Tadeusza" tiry skreca na obwodnice, wyjada na ul. dabrowskiego/skrzyzowanie z Wenecka i dalej dabrowskiego przy Dziurzynskim skret przez wiadukt i zjazd do wipaszu od strony jednostka wojskowa/nowy dwor.
Podobnie wszysykie inne auta jadace z kierunku olsztyna na siodemke.
- nastepna sprawa. W programie operacyjnym woj. warminsko-mazurskiego zawarty jest projekt przebudowy drogi Olsztyn-Morąg-E7. Co bedzie skutkowalo zwiekszeniem ruchu i to znacznym- droga ta bedzie laczyla 2 najwieksze miasta regionu- olsztyn i elblag.
- Jest jeszcze jedna sprawa ktora pewnie tylko mnie interesuje osobiscie.
Otoz po wybudowaniu obwodnicy otworzy sie najladniejszy prospekt/widok morąga. Bedzie mozna z niej podziwiac panorame starego miasta, kosciola, zamku i palacu Dohnow. Teraz jest tak, ze tamte tereny od strony bagna za zakrzaczone, dzialki ogrodniczo warzywne (czyli obskurne budy) i tracimy na tym "turystycznie".
Wystarczy troche wyobrazni: wjezdzasz na obwodnice i z lewej rozciaga sie pas wody a z prawej mijamy piekna starowke! Czulbym sie niemal jak w Toruniu!

Na rozwoj miast nie mozna patrzec w perspektywie roku czy dwoch ale minimum 10-15 lat. I takie argumenty (ze przez 2 miesiace sa korki) do mnie nie trafiaja. Za 10 lat przez 12 miesiecy beda korki i bez obwodnicy obudzimy sie z przyslowiowa reka w szambie.

- Oczywiscie pozostaje poytanie co z "ostoja ptactwa" Burmistrz zapewnial, ze nie ma to wplywu na te trase projekt. obwodnicy ale jak "zieleniaki" zaczna zadyme to bedziemy mieli problem jak w akapicie wyzej.

Kilka razy widziałem jak dzieciaki kładą się na ul. Dąbrowskiego. Nie wiem, może to jakiś test odwagi?I można tak trochę poleżeć, zanim jakieś auto je spłoszy . A to chyba główna droga, czyż nie? Poza tym, czym są korki? Najdłużej w Morągu w "korku" stałem 10 min. na w. w. skrzyżowaniu. To nie jest nic strasznego. W Warszawie w godzinach szczytu, w korkach stoi się godzinami. Lepiej wydać te pieniądze na co innego.

Mam pytanie. Czy rozlewisko morąskie jest objęte programem "natura 2000", lub innym, które chroni ten obszar?[/quote]

tu jest lista http://pl.wikipedia.org/wiki/Polskie_ob ... ura_2000#M

Moraga tam nie widze ale moze "bagno" jest pod inna nazwa.
I tylko zeby nikomu nie przyszlo do glowy zapisac nas do tej "natury" bo..."ubije jak psa..."



Temat: Walczą o lepsze tory do stolicy
Po co, dla kibli wiozących 15 osób??? :-))))

Potrzebujemy pieniędzy na natychmiastowy remont linii kolejowej do
Warszawy! - zaapelowali dziś lubelscy przedsiębiorcy do ministra
infrastruktury.

Jednocześnie w sprawie połączenia Warszawa-Lublin-Lwów marszałek
Grabczuk szuka sojuszników u władz mazowieckich i lwowskich.

- Teraz do Warszawy jedziemy pociągiem 120 km na godzinę, ale bez
remontu zniszczonych torów już niedługo będziemy całkowicie odcięci od
reszty kraju! - alarmuje Artur Kawa, przewodniczący Rady
Przedsiębiorczości Lubelszczyzny.

Przedsiębiorcy skupieni w RPL wystosowali dziśj petycję do ministra
infrastruktury, w której przedstawiają dramatyczną sytuację linii
kolejowej łączącej Lublin z Warszawą. I proszą o wsparcie finansowe z
budżetu państwa.

- Lubelszczyzna nie została ujęta w planie budowy autostrad, a na
budowę szybkiej linii kolejowej mamy szanse dopiero po 2014 roku. Bez
sprawnego połączenia ze stolicą szanse na rozwój gospodarczy i
turystyczny są znikome, a dysproporcje z innymi regionami będą rosły -
tłumaczy Dariusz Jodłowski z RPL.

Według danych PKP Polskich Linii Kolejowych na modernizację linii E7
na odcinku Lublin-Warszawa potrzeba ok. 300 mln zł. Do Dorohuska aż
1,2 mld zł.

- Nie mamy tych pieniędzy. I nie mamy na nie żadnych widoków - mówi
Małgorzata Kwiatkowska, rzecznik PKP PLK. - Mamy natomiast świadomość,
że ta modernizacja jest niezbędna.

Przedsiębiorcy deklarują, że w sprawie linii E7 będą lobbować u
polityków i władz. - To połączenie pełni też ogromną rolę w wymianie
gospodarczej z Ukrainą - argumentuje Kawa. - Nie zapominajmy też o
Euro 2012, to przecież najkrótsze połączenie Warszawy z Kijowem.

W związku z EURO 2012 politycy obiecali Lubelszczyźnie budowę
ekspresówki S17 aż do granicy w Hrebennem. Okazało się jednak, że unia
sfinansuje inwestycję tylko na odcinku Warszawa-Lublin-Piaski. Projekt
przebudowy pozostałej części "siedemnastki" aż do granicy trafił na
listę rezerwową. Podobnie jak przebudowa drogi S12 od Piask do
Dorohuska.
Marszałek szuka sojuszników u władz mazowieckich i lwowskich

Pieniędzy na przywrócenie do świetności połączenia kolejowego Warszawa-
Lublin-Lwów (odcinek Warszawa-Lublin pokrywa się z linią E7) szukają
też władze województwa.

Dziś marszałek Krzysztof Grabczuk podpisał pismo do gubernatora okręgu
lwowskiego, w którym proponuje wspólne odtworzenie przedwojennej,
prestiżowej linii.

- To wystąpienie jest uzgodnione z marszałkiem mazowieckim Adamem
Struzikiem, które też je podpisze - mówi Jacek Sobczak, wicemarszałek
województwa. - Razem będzie nam łatwiej, a przecież waga tej
inwestycji jest ogromna.

Magdalena Bożko





Temat: Walczą o lepsze tory do stolicy
Potrzebujemy pieniędzy na natychmiastowy remont linii kolejowej do
Warszawy! - zaapelowali dziś lubelscy przedsiębiorcy do ministra
infrastruktury.

Jednocześnie w sprawie połączenia Warszawa-Lublin-Lwów marszałek
Grabczuk szuka sojuszników u władz mazowieckich i lwowskich.

- Teraz do Warszawy jedziemy pociągiem 120 km na godzinę, ale bez
remontu zniszczonych torów już niedługo będziemy całkowicie odcięci od
reszty kraju! - alarmuje Artur Kawa, przewodniczący Rady
Przedsiębiorczości Lubelszczyzny.

Przedsiębiorcy skupieni w RPL wystosowali dziśj petycję do ministra
infrastruktury, w której przedstawiają dramatyczną sytuację linii
kolejowej łączącej Lublin z Warszawą. I proszą o wsparcie finansowe z
budżetu państwa.

- Lubelszczyzna nie została ujęta w planie budowy autostrad, a na
budowę szybkiej linii kolejowej mamy szanse dopiero po 2014 roku. Bez
sprawnego połączenia ze stolicą szanse na rozwój gospodarczy i
turystyczny są znikome, a dysproporcje z innymi regionami będą rosły -
tłumaczy Dariusz Jodłowski z RPL.

Według danych PKP Polskich Linii Kolejowych na modernizację linii E7
na odcinku Lublin-Warszawa potrzeba ok. 300 mln zł. Do Dorohuska aż
1,2 mld zł.

- Nie mamy tych pieniędzy. I nie mamy na nie żadnych widoków - mówi
Małgorzata Kwiatkowska, rzecznik PKP PLK. - Mamy natomiast świadomość,
że ta modernizacja jest niezbędna.

Przedsiębiorcy deklarują, że w sprawie linii E7 będą lobbować u
polityków i władz. - To połączenie pełni też ogromną rolę w wymianie
gospodarczej z Ukrainą - argumentuje Kawa. - Nie zapominajmy też o
Euro 2012, to przecież najkrótsze połączenie Warszawy z Kijowem.

W związku z EURO 2012 politycy obiecali Lubelszczyźnie budowę
ekspresówki S17 aż do granicy w Hrebennem. Okazało się jednak, że unia
sfinansuje inwestycję tylko na odcinku Warszawa-Lublin-Piaski. Projekt
przebudowy pozostałej części "siedemnastki" aż do granicy trafił na
listę rezerwową. Podobnie jak przebudowa drogi S12 od Piask do
Dorohuska.
Marszałek szuka sojuszników u władz mazowieckich i lwowskich

Pieniędzy na przywrócenie do świetności połączenia kolejowego Warszawa-
Lublin-Lwów (odcinek Warszawa-Lublin pokrywa się z linią E7) szukają
też władze województwa.

Dziś marszałek Krzysztof Grabczuk podpisał pismo do gubernatora okręgu
lwowskiego, w którym proponuje wspólne odtworzenie przedwojennej,
prestiżowej linii.

- To wystąpienie jest uzgodnione z marszałkiem mazowieckim Adamem
Struzikiem, które też je podpisze - mówi Jacek Sobczak, wicemarszałek
województwa. - Razem będzie nam łatwiej, a przecież waga tej
inwestycji jest ogromna.

Magdalena Bożko