Protokół strat Wzór

Oglądasz wiadomości wyszukane dla zapytania: Protokół strat Wzór





Temat: protokół zniszczenia

w laboratorium wybuchła miktofalówka. obyło się bez strat w ludziach ale mam napisać protokół zniszczenia tejże mikrofali. Ktoś może pisał coś takeigo jakiś wzór takiego protokołu
Sprawdź kto u Ciebie zajmuje się ewidencją środków trwałych. Kto to ma na stanie.
Wystawia się druk LT (likwidacja środka trwałego) podpisuje kto trzeba i po bólu.
Ważne dla tego kto prowadzi książkę środkó trwałych.





Temat: protokół zniszczenia
w laboratorium wybuchła miktofalówka. obyło się bez strat w ludziach ale mam napisać protokół zniszczenia tejże mikrofali. Ktoś może pisał coś takeigo jakiś wzór takiego protokołu





Temat: UPC blokuje p2p (DC++)


Niedawno otrzymałem od UKE oficjalne pismo, że w mojej sprawie zostało wysłane do UPC odpowiednie pismo.
Dzis odebrałem na poczcie odpowiedz UPC na zarzuty moje/UKE.
Nie chce mi sie teraz tego wszystkiego ogarniac. Dokładna relacje zdam jutro. Kto gdzie co i jak zalatwil a czego nie.


U mnie odpowiedź z UPC była taka
Rozumiem, że jest Pan osobą posiadająca wiedzę na temat funkcjonowania sieci ............
W podesłanym przez Pana pliku 213.180.130.200.htm widać, iż pierwszych kilka serwerów nie odpowiada na zapytania wysyłane protokołem ICMP, jednakże do serwera docelowego dochodzą wszystkie pakiety z dobrymi średnimi czasami. W załączniku 91.121.88.163.htm widać, iż urządzenie o IP 213.46.178.21 ma obniżony priorytet odpowiedzi na wspomniany wcześniej protokół (bo pakiety przechodzą przecież dalej więc nie są to straty). Podobna sytuacja ma miejsce na 30g.level3.ams-1-6k.routers.ovh.net i 40g.rbx-2-6k.routers.ovh.net. Serwer docelowy key-gen.it też wykazuje braki odpowiedzi na część pakietów niestety nie da się sprawdzić, czy jest to kwestia priorytetyzacji czy faktyczne straty. Jeśli ta druga opcja to nadmieniam, iż jest to i tak serwer, który nie należy do firmy UPC i nie mamy wpływu na jego działanie. Podobnie można przeanalizować pozostałe dwa inne pliki z wynikami.

Reasumując, jeśli opisywany przez Pana problem miałby faktycznie miejsce to straty zaczynałyby się faktycznie w obrębie naszej sieci i ciągnęły aż do serwera docelowego, co w żadnym z podesłanych przez Pana plików nie ma miejsca.

Dodatkowo pragnę nadmienić, iż w związku z potwierdzonymi problemami z działaniem Internetu na początku września zaopiniowałem zmianę poprzedniej decyzji w sprawie reklamacji i przyznanie za okres 31.10 – 19.09.2008 20% rekompensaty do abonamentu za w/w usługę."

Ładnie podziękowałem za odpowiedź i załączyłem pliki i testy jak powinieno działać połączenie z prawidłowo skonfigurowanej sieci, gdzie nie ma błedów włączeniach na pierwszych serwerach
W związku z faktem, że mają potwierdzone złe działaie internetu i sieciw okresie 29.08 do 19.09. Zadałem pytanie jak mają zamiar rozwiązać aktualnie złe działanie łącza.

ASTRAL666 - opisz co Ci UPC odpowiedziało na zarzuty Twoje i EKE.
Potem daj jakiś wzór Twojego pisma, to się podłaczę i załączę cała korespondencję z testami, które robiłem.

PO PROSTU TRZEBA ZAWALIĆ UKE PISMAMI- to wezmą się za UPC i może w końcu ktoś z tym zrobi porządek.



Temat: Jak Masterlink olewa reklamacje klientów
Pokrótce opiszę niezwykłą "solidność" masterlinka : w marcu stolarz wysłał mi
za ich pośrednictwem drewniane drzwi do zabudowy lodówki, drzwi dojechały, a
że była to duża i dokładnie oklejona paka to żona naderwała fragment
opakowania i po stwierdzeniu że są to nasze drzwi (kolor, wzór itp.) odebrała
przesyłkę (z dzieckiem na ręku, kurier oczywiście w żaden sposób nie starał
się jej pomóc, bardzo się spieszył itp.). Ja po powrocie z pracy uporałem się
z taśmami oklejającymi paczkę i po całkowitym rozpakowaniu okazało się że
drzwi są popękane, pomiażdżone są 2 rogi, drewno w kilku miejscach
poodłupywane - jednym słowem nie nadawały się nawet do renowacji, musiałem
zamówić nowe. Tego samego dnia złożyłem reklamację przez ich formularz www,
na drugi dzień zadzwoniłem i okazało się że żadnej reklamacji nie ma,
opowiedziałem wieć o co chodzi i wysłałem reklamację mailem. Prosiłem w niej
o przyjazd przedstawiciela w celu oceny szkód i spisania protokołu (mają
obowiązek ustawowy przyjechać w ciągu 7 dni od dostarczenia przesyłki w celu
spisania protokołu szkody), olali to a po miesiącu przysłali spis dokumentów
które musze do reklamacji dołączyć (wysłali tak późno bo .... mają tak duzo
reklamacji że wcześniej nie dali rady, tak mi wytłumaczyła uprzejma pani z
ich działu reklamacji, ta sama pani powiedziała że brak protokołu szkody nie
stanowi przeszkody w pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji, na szczęście
wszystkie rozmowy z nimi mam nagrane, bo nie wierzę że ich
nagrania "przypadkiem" by nie zginęły gdyby ktoś chciał je odsłuchać). Moja
reklamacja została oczywiście odrzucona z powodu .... braku protokołu
szkodowego. Na kolejne odwołania dostawałem tą samą odpowiedź, w skrócie

mojej straty jest co prawda niewielka, ale im nie odpuszczę, choćbym miał do
tego dopłacić, bo z takim chamstwem, zlewaniem klienta i brakiem poszanowania
prawa (ustawa prawo przewozowe) w przypadku jakiegokolwiek usługodawcy
jeszcze się nie spotkałem. Na razie sprawą tą zajął się Powiatowy Rzecznik
Konsumenta (któremu bardzo za to dziękuje), wysyłając do nich pismo z tymi
samymi zarzutami, jakie ja do nich wysyłałem od marca, ale mam nadzieję że
może Jego potraktują poważnie - w końcu Rzecznik może nałożyć grzywnę i
skierowac sprawę do sądu. Na razie czekam, co będzie dalej. A tą firmę
odradzam każdemu, niekompetencja i arogancja powalająca,
pozdrawiam
Sebastian




Temat: Ochrona obiektów JW 1460 Orzysz przez SUFO
03/SUFO/2008 Orzysz dnia 29.09.2008r.

WYJAŚNIENIA ZWIĄZANE Z TREŚCIĄ SIWZ

W odpowiedzi na skierowane do Zamawiającego zapytanie dotyczące treści specyfikacji w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, przedmiot zamówienia, usługa całodobowej ochrony obiektów w JW 1460, informujemy:
Pytanie:
W związku z tym, że Zamawiający nie zdefiniował w umowie terminu „nienależytego wykonywania umowy”, prosimy o podanie zamkniętego katalogu przypadków uprawniających Zamawiającego do nakładania kary umownej za „nienależyte wykonywanie umowy”. Czy kara umowna za „nienależyte wykonywanie umowy” będzie mogła być nakładana tylko raz w miesiącu i czy kary umowne mogą przekroczyć wynagrodzenie należne wykonawcy za dany miesiąc?
Odpowiedź:
Katalog przypadków uprawniających Zamawiającego do nakładania kary umownej za „nienależyte wykonywanie umowy” określają wszystkie postanowienia dotyczące przedmiotu zamówienia zawarte we wzorze umowy (Załącznik nr 3 do SIWZ).
Wykonawca odpowiada względem Zamawiającego za straty wynikłe wskutek nie dotrzymania warunków umowy, dewastacji lub kradzieży obiektów i mienia stanowiącego własność Zamawiającego powierzonego do ochrony, dokonanej wskutek niewykonania bądź nienależytego wykonania przez Wykonawcę obowiązków wynikających z w/w umowy, ustalonych na podstawie protokołu sporządzonego na tę okoliczność i podpisanego przez upoważnionych przedstawicieli obu stron.
Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną raz w miesiącu równą 1/2 wynagrodzenia miesięcznego brutto, za miesiąc, w którym nastąpi przypadek nienależytego wykonania umowy stwierdzony przez Zamawiającego. W przypadku przekroczenia wartości kary umownej Zamawiającemu zgodnie z §10 ust. 4 przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego przewyższającego wysokość zastrzeżonych kar umownych przed sądem właściwym miejscowo dla Zamawiającego.
Zadania szczegółowe dotyczące realizacji przedmiotu umowy zawarte zostaną w „Instrukcji ochrony obiektów” zatwierdzonej przez zamawiającego i uzgodnionej z Wykonawcą w terminie 7 dni od podpisania umowy - § 8 ust.1 wzoru umowy.

§ 14 ust. 9 wzoru umowy stanowi:
„W przypadku wystąpienia trudności z interpretacją umowy Zamawiający i Wykonawca będą się posiłkować postanowieniami oferty i SIWZ”.

DOWÓDCA JW 1460

ppłk mgr inż. Andrzej OLEKSA



Temat: Ciąg dalszy wątki "Najechałem samochodem na wystający słupek"


Teraz mam pytania:
1. Czy zawiadomienie o wykroczeniu złożyć do tej jednostki policji,
której
patrol interweniował... (chyba KGP Warszawa)... Jak się dowiedzieć w
prosty
sposób gdzie złozyć dokumenty...?


Z KGP  na pewno nie byli. Zawiadomienie możesz złożyć w dowolnej
jednostce, ale najlepiej, by był to komisariat właściwy dla miejsca
zdarzenia.


2. Jakie dokumenty oprócz zdjęć i zawiadomienia o wykroczeniu powinny
zostać
złożone?


Pewnie jakiś rachunek określający poniesione straty.


3. Czy jest gdzieś do pobrania wzór takiego zawiadomienia...


Najlepiej to zrobić ustnie do protokołu, bo i tak będziesz przesłuchiwany.
Jeśli koniecznie chcesz pisemnie, to na mojej stronie
http://republika.pl/roberttomasik/ jest taki wzór pasujący niemal do
wszelkich pism procesowych.


4. Jakieś rady, coby to wyglądało z mojej strony dość poważnie i
profesjonalnie...


Nie wiem jak dokładnie jest zorganizowana drogówka w Warszawie. Bo coś mi
się zdaje, że chyba mają jedną jednostkę przy KSP na całą Warszawę. Ja bym
na Twoim miejscu zadzwonił do najbliższej jednostki w Warszawie i zapytał
po pierwsze która jednostka jest właściwa dla miejsca zdarzenia (dyżurni
maja wykazy ulic) i jak skontaktować się z kimś z Ruchu Drogowego, kto by
powiadomienie przyjął. Uważam, że policjant Ruchu drogowego zrobi to
lepiej, tym nie mniej zawiadomienie możesz złożyć w dowolnej jednostce. po
prostu w tym wypadku sprawa jest na tyle zakręcona, że przydał by się
profesjonalista.

I tak podejrzewam, że możesz dostać pismo, że nie widzą sensu ścigania i
że ewentualnie możesz sam skierować wniosek o ukaranie.





Temat: Karty sieciowe z BNC ???



straty
co sie wiaze z odlegloscia przesylu danych. kolejnym waznym aspektem jest
dopasowanie na koncu lini tzw.terminator 50ohm musisz wziasc pod uwage
fale
stojaca ktora sie wytwarza w pewnych czesciach kabla. ale ma to scisly
zwiazek z czestotliwoscia sygnalu - jaki jest przedzial czestotliwosci w
kartach BNC nie wiem trza by poszukac to bym dal ci wzory na ustalenie
tych
miejsc. co do terminatorow to z dlugoscia kabla nieznacznie zmienia sie
jego
skladowa rozlozona i wtedy tez zmienia sie opor wewnetrzny w zwiazku z tym
trzeba zmienic dopasowanie na koncu lini ale o ile znowu trza policzyc.ma
to
zwiazek z fala odbicia ona wprowadza zaklucenia do sygnalu. pewnie ta
odleglosc 185 m jest granica dopasowania 50 ohm potem trzeba by dobierac i
korygowac ta wartosc najprosciej doswiadczalnie zwyklymi rezystorami bo
terminator to zwykly opor 50ohm na koncu lini. tu uwaga wraz z fala
odbicia
zwieksza sie napiecie na poczatku lini nawet o 2U i moze zjarac karte!
mysle
ze internet jak poszukasz zawiera te dane i opis ich korygowania poszukaj.
a
jak sobie nie poradzisz to daj znac to cos pomysle nad tym.


Piszecie wszyscy o mocy sygnalu, tlumiennosci itp. Nikt z Was jednak
nie zastanawial sie nad tym skad wzielo sie to 185 m ? Wzielo sie to
ze specyfikacji Ethernetu IEEE 802.3 - istnieje jeszcze cos takiego jak
protokol MAC dostepu do Ethernetu. W przypadku szybkosci 10 Mbit
stacje stosuja kontrole zajetosci CSMA/CD kanalu Ethernetu - jezeli
(teoretycznie) dlugosc kabla jest wieksza niz 185 m, to stacje nadajace
pakiety nie stwierdzaja zajetosci, zaczynaja nadawac jednoczesnie,
nastepuje kolizja ... Czas oczekiwania, badanie zajetosci, moze sie uda
a moze nastepna kolizja ... Opoznienia robia sie coraz wieksze az jedna
albo i dwie stacje przestaja nadawac jakis czas. I tak do bolu ... Skretka
jako kabel moze wyslac sygnal dalej niz 100 m, ale ze wzgledu na to, ze
jest stosowana glownie do 100 Mbit Ethernetu, przyjeto znowu ze wzgledu
na CSMA/CD ta wlasnie odleglosc a nie inna. Polecam ksiazke O'Reilly
pt. "Ethernet", informacje sa zaczerpniete wlasnie z stamtad.

---
Tomek Ziembiewicz





Temat: Kto ma sprawdzać wymagać kontrolować ?
Czytasz wybiórczo. Zatem proponuję skorzysta z ustawy w jednolitym, link poniżej. ten zapis istnieje od początku funkcjonowania ustawy. Mnie się tak nie wydaje, nie musi, bo tak jest.
Żeby przeprowadzic kontrolę stanu technicznego obiektu (może byc audyt), należy przeczytac to co jest tam wpisane. I już. Piszesz o nadgoliwości. Odpisze tak. Jesteś właścicielem dużej fabryczki. Nie prowadzisz właściwie dokumentacji budowlanej. Dostajesz działkę 5000,00 zł. Płacisz, olewasz bo po co sprawdzi. Coś się wali są straty (np Pożar) są ofiary. Wchodzi z klucza władza. Śledztwo i wynik wina właściciela ponieważ nie przestrzegał jasnego obowiązku. Kombinujesz odszkodowanie i przypominasz sobie wizytę brokera, który mówił Tobie, że jak wszystko wyprowadzisz wg prawa dostaniesz znaczącą obniżkę składki. No i co? Jeżeli chcesz iśc na żywioł, proszę bardzo, ja nie zamierzam Ciebie prostowac. Twoja brocha. Acha. Jutro rano kup za 15,00 zł książkę i przekartkuj ją strona po stronie. Będziesz miał odpowiedź. I jeszcze jedno. W Izbach Inżynierów zrzeszenie są nie urzędnicy tylko tzw "praktykującyc na co dzień", mający kontakt z urzędami po drugiej stronie osoby z doświadczeniem zawodowym.
http://www.infor.pl/dzien...-budowlane.html

A teraz do lektury.

Art. 64. 1. Właściciel lub zarządca jest obowiązany prowadzić dla każdego budynku oraz obiektu budowlanego niebędącego budynkiem, którego projekt jest objęty obowiązkiem sprawdzenia, o którym mowa w art. 20 ust. 2, książkę obiektu budowlanego, stanowiącą dokument przeznaczony do zapisów dotyczących przeprowadzanych badań i kontroli stanu technicznego, remontów i przebudowy, w okresie użytkowania obiektu budowlanego.

2. Obowiązek prowadzenia książki obiektu budowlanego, o którym mowa w ust. 1, nie obejmuje właścicieli i zarządców:

1) budynków mieszkalnych jednorodzinnych;

2) obiektów budowlanych:

a) budownictwa zagrodowego i letniskowego,

b) wymienionych w art. 29 ust. 1;

3) dróg lub obiektów mostowych, jeżeli prowadzą książkę drogi lub książkę obiektu mostowego na podstawie przepisów o drogach publicznych.

3. Protokoły z kontroli obiektu budowlanego, oceny i ekspertyzy dotyczące jego stanu technicznego oraz dokumenty, o których mowa w art. 63, powinny być dołączone do książki obiektu budowlanego.

4. Minister właściwy do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej określi, w drodze rozporządzenia, wzór książki obiektu budowlanego i sposób jej prowadzenia.

Art. 65. Właściciel lub zarządca obiektu budowlanego jest obowiązany udostępniać dokumenty, o których mowa w art. 64 ust. 3, przedstawicielom właściwego organu oraz innych jednostek organizacyjnych i organów upoważnionych do kontroli utrzymania obiektów budowlanych we właściwym stanie technicznym oraz do kontroli przestrzegania przepisów obowiązujących w budownictwie.



Temat: protokół zniszczenia żywnośći--pytanie???
Napisać meldunek do Dowódcy jednostki w sprawie zniszczenia żywności podając wszystkie możliwe okoliczności i szczegóły /niesprawna chłodnia/. Dowódca wyznaczy oficera dochodzeniowego, który przeprowadzi postępowanie wyjaśniające i przedstawi wnioski Dowódcy. Pytanie jest zawsze jedno czy jest osoba która nie dopełniła swoich obowiązków w zakresie przechowywania i magazynowania żywności, czy jest osoba odpowiedzialna za zaniedbanie w zakresie naprawy chłodni ?
Ostateczne decyzje zawsze należą do Dowódcy czy spisać żywność, czy przypisać do zwrotu osobie odpowiedzialnej za stratę.
Przepisy:


USTAWA z dnia 25 maja 2001 r.

o odpowiedzialności majątkowej żołnierzy.

(Dz. U. z dnia 28 sierpnia 2001 r.)

Art. 3. Żołnierz, który wskutek niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków służbowych ze swojej winy wyrządził szkodę w mieniu, o którym mowa w art. 1 ust. 1, ponosi odpowiedzialność majątkową w granicach rzeczywistej straty i tylko za normalne następstwa działania lub zaniechania, z którego wynikła szkoda.
Art. 4. Właściwy organ jednostki organizacyjnej jest obowiązany wykazać okoliczności uzasadniające odpowiedzialność majątkową żołnierza oraz wysokość wyrządzonej szkody.
Art. 5. Żołnierz nie ponosi odpowiedzialności majątkowej za szkodę:
1) w takim zakresie, w jakim jednostka organizacyjna albo inna osoba przyczyniła się do powstania szkody lub jej zwiększenia,
2) wynikłą w związku z działaniem w granicach dopuszczalnego ryzyka.



ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ

z dnia 21 listopada 2001 r.

w sprawie odpowiedzialności majątkowej żołnierzy za wyrządzone przez nich szkody.

(Dz. U. Nr 138, poz 1557 z dnia 4 grudnia 2001 r.)

§ 13. 1. Dowódca jednostki organizacyjnej jest właściwy, z zastrzeżeniem ust. 2 i § 16, do wszczęcia postępowania wyjaśniającego w sprawie powstania szkody w mieniu, zawierania ugód, umów i podejmowania innych decyzji w sprawach naprawienia szkody, a w szczególności dotyczących zatwierdzenia harmonogramu pracy komisji inwentaryzacyjnej oraz powołania biegłego do dokonania wyceny mienia.
2. Jeżeli z okoliczności sprawy wynika, że za szkodę jest odpowiedzialny dowódca jednostki organizacyjnej lub jego zastępca, postępowanie wyjaśniające wszczyna i przeprowadza bezpośredni przełożony dowódcy jednostki organizacyjnej.

§ 14. 1. Dowódca jednostki organizacyjnej, po ujawnieniu szkody, jest obowiązany niezwłocznie wszcząć postępowanie wyjaśniające, podając w rozkazie dziennym lub decyzji datę ujawnienia szkody, rodzaj służby, w której mieniu szkoda powstała, określenie mienia będącego przedmiotem szkody, jej szacunkową wysokość, osobę wyznaczoną do przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz termin jego zakończenia. Dzień powzięcia przez dowódcę jednostki organizacyjnej wiadomości o powstaniu szkody uważa się za datę jej ujawnienia.
2. W razie ujawnienia szkody sporządza się protokół szkody stanowiący podstawę przeprowadzenia odpowiednich zmian ewidencyjnych. Protokół sporządza osoba funkcyjna zarządzająca mieniem i sprawująca nad nim nadzór albo inna osoba wyznaczona przez dowódcę jednostki organizacyjnej.
3. Wzór protokołu szkody określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
4. Do prowadzenia postępowania wyjaśniającego, o którym mowa w ust. 1, wyznacza się osobę posiadającą wiadomości fachowe z tego działu gospodarki mieniem wojskowym, w którym powstała szkoda.
5. W toku postępowania wyjaśnia się wszystkie istotne okoliczności dotyczące powstania szkody w mieniu wojskowym, a w szczególności przyczynę i datę lub okres powstania szkody, jej wysokość, osobę odpowiedzialną oraz okoliczności tę odpowiedzialność uzasadniające.
6. Prowadzący postępowanie wyjaśniające może w szczególności:
1) odbierać oświadczenia od osób, które uważa za odpowiedzialne za szkodę, oraz od świadków,
2) dokonywać wglądu w dokumenty jednostki organizacyjnej i sporządzać niezbędne odpisy i wyciągi,
3) zwracać się za pośrednictwem dowódcy jednostki organizacyjnej do innych organów wojskowych o udzielenie informacji i wyjaśnień niezbędnych w prowadzonym postępowaniu.
7. Wysokość szkody określa się według cen detalicznych obowiązujących w dniu ujawnienia szkody. Dla przedmiotu używanego przyjmuje się wartość pomniejszoną o procent odpowiadający stopniowi zużycia. Jeżeli szkoda w mieniu polega na obniżeniu wartości przedmiotu, wysokość szkody stanowi różnica wartości przedmiotu przed i po jego uszkodzeniu albo bezpośrednie koszty związane z przywróceniem przedmiotu do stanu poprzedniego.
8. Prowadzący postępowanie wyjaśniające, po jego zakończeniu, sporządza sprawozdanie zawierające opis okoliczności, o których mowa w ust. 6, wraz z wnioskami co do sposobu naprawienia szkody.
9. Postępowanie wyjaśniające powinno być prowadzone szybko, celowo i oszczędnie, a sprawozdanie sporządzone nie później niż w ciągu 14 dni od dnia jego wszczęcia. W sprawie zawiłej termin ten może zostać przedłużony przez dowódcę jednostki organizacyjnej o dalszy czas oznaczony, niezbędny do wykonania czynności.

§ 15. 1. Nie prowadzi się postępowania wyjaśniającego, jeżeli sprawca szkody:
1) naprawi ją niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni, albo
2) w terminie, o którym mowa w pkt 1, złoży zobowiązanie do dobrowolnej zapłaty odszkodowania.
2. Wzór zobowiązania do zapłaty odszkodowania określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.


Pozdrawiam miki



Temat: Umowa o remont


Przejrzałem archiwum, ale niestety nic nie znalazłem więc pytam. Za parę
dni będzie remontowana łazienka w moim mieszkaniu. W związku z tym, że
są to (przynajmniej jak dla mnie) znaczne koszty chciałbym się jakoś
zabezpieczyć i podpisać z fachowcem umowę aby w razie zepsucia czegoś
przez nich bądź nie wywiązania się móc dochodzić odszkodowania lub
przynajmniej pokrycia ew. strat.Gdzie mogę znaleźć wzór takiej umowy.


Sam wzor umowy chyba niewiele ci pomoze, wazniejsze jest raczej to jak go
wypelnic (lub wrecz przerobic zeby w danej sytuacji przyniosl jakies
efekty)

Za pomoca umowy lub innych dokumentow mozesz ulatwic sobie sytuacje
dowodowa. Musisz wiec wyraznie wskazac w umowie, co ten ktos ma robic,
gdzie i w jakim czasie, mozesz tez przed rozpoczeciem prac dac mu do
podpisania dokument z data rozpoczecia prac i opisem jakie wartosciowe
przedmioty i urzadzenia sa w pomieszczeniu, ale przy takich malych,
domowych remontach nie praktykuje sie "protokolow przekazania placu
budowy" i moze to wygladac troche smiesznie.

W kazdym badz razie chodzi o to, aby zgromadzic takie dowody aby w razie
czego moc bezspornie wykazac, ze ten konkretny czlowiek (imie, nazwisko,
adres) wykonywal u ciebie (konkretny adres) okresone roboty i spowodowal
szkody.

Zaden wzor umowy ci tego nie zapewni, bo wzor zostawi wykropkowane miejsce
na wpisanie danych dotyczacych stron, miejsca prac, zakresu robot itp (ty
musisz przypilnowac, zeby te zapisy byly dokladne).

Wartosc szkod mozesz potracic wykonawcy z wynagrodzenia (o ile uprzednio
mu tego wynagrodzenia nie wyplacisz)
jezeli szkody beda wyzsze, niz wartosc tego co zrobil, a gosc odmowi
zaplaty, to oczywiscie czeka cie wytoczenie powodztwa, wtedy przydadza ci
sie wszystkie dowody jakie zgromadziles.

Jezeli masz wazne powody, zeby do zabezpieczen przed tego rodzaju szkodami
przykladac znacznie wieksza wage niz robi sie to zwykle, to jedyne co mi
przychodzi do glowy, to zmusic, kontrahenta, zeby uzyskal u jakiegos
ubezpieczyciela (i zlozyl ci przed rozpoczeciem robot) gwarancje
nalezytego wykonania umowy oraz gwarancje usuniecia wad i usterek (ale sa
to rozwiazania stosowane, przy powaznych inwestycjach, przy remoncie
lazienki takie instrumenty beda wygladaly smiesznie)

Poza kwestia ochrony przed szkodami nalezy zwrocic uwage na nastepujace
kwestie, ktore powinny znalezc sie w umowie:

1) termin wyplaty wynagrodzenia
wazne jest aby umowic sie, ze zaplata nastapi po robocie (nie dawal bym
nawet zaliczki, najwyzej zaplacilbym czesc po jakims etapie - przy tego
rodzaju robotach chodzi glownie o to ze czesc fachowcow po otrzymaniu
pierwszych pieniedzy ma tendencje do przepadania na pare dni),

2) sposob kalkulacji wynagrodzenia
trzeba uwazac zeby  nie umowic sie o wynagrodzenie liczone na podstawie
stawki za godzine, kosztorysu powykonawczego, czy innych tego rodzaju
wynalazkow.
Trzeba starac sie wynegocjowac wynagrodzenie ryczaltowe (konkretna kwota
za calosc prac). Oczywiscie okreslenie wynagrodzenia w formie ryczaltu
jest skuteczne, jezeli dokladnie okreslisz co ma byc zrobione (inaczej
kontrahent moze miec tendencje do tego by wyszukiwac jakies roboty
dodatkowe, twierdzac, ze tego nie bylo w umowie i nawet jezeli nie bedzie
mial racji, to dosyc mocno skomplikuje sytuacje)

3) terminy wykonania prac
musisz okreslic termin zakonczenia prac (jezeli planujesz dlugotrwale
roboty, to trzeba okreslic harmonogram) i wskazac, ze w przypadku
niedotrzymania przez kontrahenta terminu zakonczenia prac (lub etapu)
mozesz rozwiazac umowe z jego winy.

przy drobnych robotach domowych nie wiem, czy nie dodac zapisu, ze przerwa
w pracach dluzsza, niz jeden dzien roboczy rowniez skutkuje rozwiazaniem
umowy z winy fachowca (fachowiec po wzieciu czesci pieniedzy moze zniknac
na pare dni)

przy powazniejszych robotach stosuje sie zazwyczaj kary umowne na wypadek
rozwiazania umowy z winy drugiej strony (mocno ulatwia to sprawy dowodowe)
ale przy remoncie domowym nikt ci na to raczej nie pojdzie, jezeli mimo
wszystko wynegocjujesz jakies kary umowne, to pamietaj, zeby dodac zapis,
ze masz prawo dochodzic odszkodowania uzupelniajacego, do pelnej wysokosci
szkody w przypadku gdyby szkoda przewyzszyla wartosc naleznych ci kar
umownych.

musisz tez pamietac, ze im bardziej obwarujesz umowe, tym mniej bedziesz
mial chetnych (odpadna nie tylko slabi wykonawcy, znaczna czesc naprawde
dobrych fachowcow nie wezmie tej roboty, bo zbyt mocno obwarowana umowa
bedzie dla nich upokarzajaca, a dobry fachowiec i tak prace sobie
znajdzie, poza tym czesc ludzi nie jest przyzwyczajona do "paragrafow",
boi sie tego i po prostu nie podpisze niczego, co bedzie brzmialo groznie lub
nietypowo).

Trzeba tez pamietac,ze przy mocno obwarowanych umowach wzrosta cena.

Adresu do strony z jakimis wzorami niestety nie znam. Sproboj moze szukac
z googla "umowa o roboty budowlane" lub przynajmniej "umowa o dzielo" i
jak cos znajdziesz to dodaj zapisy, o ktorych pisalem.





Temat: I egzamin praktyczny? - wrażenia
napisałem i ja. oto treść.

Ministerstwo Infrastruktury
ul. Wspólna 2/4
00-926 Warszawa

dotyczy: odwołania od wyników egzaminu praktycznego w dniu 6 kwietnia 2009

W związku z niezdaniem przeze mnie egzaminu praktycznego, co mnie bardzo zdziwiło, proszę o zweryfikowanie mojej pracy pod kątem spełnienia kryteriów egzaminacyjnych. W moim mniemaniu oraz po konsultacji sposobu rozwiązania zadań z osobami mającymi ten sam przykład na egzaminie mój tok myślenia był prawidłowy a wyniki naszych obliczeń zbieżne na tyle, że różnice mogły wynikać z niejasności w zadaniu lub z dokładności obliczń.

W przypadku odmowy ponowego sprawdzenia pracy lub podtrzymywania przez Ministerstwo Infrastruktury stanowiska, że nie uzyskałem pozytywnego wyniku z egzaminu proszę o pisemną odpowiedź co do poniższych pytań i kwestii:

1.Zgodnie z paragrafem 17 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 21 stycznia 2008 roku w sprawie przeprowadzania szkolenia oraz egzaminu dla osób ubiegających się o uprawnienie do sporządzania świadectwa charakterystyki energetycznej budynku, lokalu mieszkalnego oraz części budynku stanowiącej samodzielną całość techniczno – użytkową w protokole powinny być wskazane przyczyny, z powodu których nie uzyskałem pozytywnego wyniku egzaminu, a które to przyczyny chcę znać. W związku z tym proszę o informacje dotyczące tych przyczyn w odniesieniu do mojej osoby.

2.Zgodnie z paragrafem 15 pkt. 2 ww Rozporządzenia jest mowa o pozytywnym wyniku egzaminu w przypadku sporządzenia przez kandydata świadectwa charakterystyki energetycznej. Dlaczego na egzaminie nie było sporządzane świadectwo tylko przeprowadzane fragmentarycze obliczenenia?

3.Zgodnie z paragrafem 15 pkt. 3 ww Rozporządzenia ocena poprawności sporządzania charakterystyki energetycznej jest dokonywana, w szczególności, pod kątem zgodności jego wykonania z przepisami dotyczącymi metodologii obliczania charakterystyki energetycznej. Czy to było główne krytertium sprawdzania prac? Proszę ponadto o podanie imienia i nazwiska oraz rodzaju uprawnień osoby, która sprawdzała moją pracę.

4.Dlaczego zakładano dokładność do dwóch miejsc po przecinku? Rozporządzenie z dn. 6 listopada 2008 r. w sprawie metodologii obliczania charakterystyki energetycznej budynku i lokalu mieszkalnego lub części budynku stanowiącej samodzielną całość techniczno – usługową oraz sposoby sporządzania i wzorów świadectw ich charakterystyki energetycznej nie określa dokładności obliczeń, a narzucenie takich warunków nie daje szans na otrzymanie takich samych wyników przez zdających.

Posługując się przykładem: przy obliczaniu współczynnika strat ciepła przez wentylację Hve można było do wzoru (1.16) ze str. 30 w metodologii podstawiać strumień powietrza wentylacyjnego obliczony w tabeli, zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku, bądź obliczać jego wartość bezpośrednio we wzorze, w każdym z przypadków otrzymuje się inną wartość współczynnika strat ciepła, co rzutuje na ostateczny wynik pomimo stosowania przez egzaminowanego tego samego sposobu myślenia. Niestety ocena tylko końcowego wyniku (jego wartości liczbowej) stoi w sprzeczności ze wspomnianym punktem 3 paragrafu 15. Dodatkowo, z praktycznego – inżynierskiego punktu widzenia, zaokrąglenie strumienia o wartości 0,008(6) m3/h ( w tym przypadku strumienia powietrza infiltrującego – wg zadania A2) do wartości 0,01 m3/h daje około 15% błędu, co z punktu widzenia obliczeń praktycznych jest błędem niedopuszczalnym.

5.Proszę o odniesienie się do następujących nieścisłości w zadaniu egzaminacyjnym. Dlaczego pomimo narzucenia przeprowadzania obliczeń z założoną dokładnością pozostawiona w treści zadania tego rodzaju nieścisłości?

Po pierwsze: mostek termiczny płyty balkonowej i progu drzwi. Podane są co prawda wartości psi dla tych mostków, ale niestety nie znając szczegółów konstrukcyjnych nie wie się czy wartość psi=0,95 W/(mK) odnosi się do płyty balkonowej z uwzględnieniem progu drzwi balkonowych czy nie. W praktyce korzystając z katalogu mostków cieplnych, co jest dopuszczone przez metodologię, można to jasno określić.

Po drugie: nie było podanej w zadaniu temperatury wewnętrznej dla lokalu (i nie wiadomo czy przyjmować przybliżone 20 stopni czy może, 20,2 stopnia – a taka jest zazwyczaj średnia ważona po powierzchni temperatura dla typowych mieszkań).

Po trzecie: wątpliwości budzi doliczanie do EP energii pomocniczej – w danych do zadania nic na ten temat nie było, natomiast metodologia jasno to określa nakazując w przypadku braku danych korzystanie z wartości stabelaryzowanych do obliczeń energii pomocniczej.

Kończąc chcę dodać, że mimo wszystko egzamin uważam za niezwykle łatwy, napisałem go w ciągu niecałej godziny wykonując obliczenia niespiesznie i dokładnie, a przez kolejne pół godziny sprawdziłem obliczenia, po czym oddałem pracę. Dodatkowo swoje umiejętności praktyczne oceniam wysoko, gdyż w ramach nauki stworzyłem arkusz kalkulacyjny do obliczania wskaźników EP i EK, co nie było by możliwe bez doskonałej znajomości metodologii oraz bez posiadania gruntownej wiedzy inżynierskiej z zakresu szeroko rozumianych zagadnień dotyczących energii w budynkach jak i samej konstrukcji budynków. Uważam, że nastąpiła pomyłka przy sprawdzaniu mojej pracy i proszę o ponowne jej zweryfikowanie, mam nadzieję, ze zgodnie z wytycznymi w przywołanymi powyżej, tj. ze zwróceniem uwagi na sposób obliczeń a nie na samą wartość liczbową końcowego wyniku.

pozostając z poważaniem: